Planner i Office 365     

Planner är ett enkelt projekt planeringsverktyg som är helt integrerat med övriga applikationer i Office 365. Tanken är att enkelt kunna organisera, planera och dela information inom organisationen/gruppen på ett snabbt och enkelt sätt. Tex hantera ett marknads event, ny produkt idé eller varför inte nästa kundbesök.
Begreppen som används på svenska kan kännas lite främmande först (automatiskt översatt kanske), men man kommer snabbt in i det.

Man börjar med att lägga upp en ny plan för sitt projekt projekt

Man får välja om planen skall vara offentlig, vilket innebär att övriga användare inom organisationen kan se planen. Varje plan har sin egen startsida där "att göra listor", anteckningsböcker, filer och konversationsflöde finns upplagt. Man får en bra översikt om vilka uppgifter som finns och hur tidsplanen ser ut.

Exempel på hur en vy med uppgifter och status kan se ut.

 Under Planner-hubben får man en översikt över samtliga planer inom organisationen.

 
 
Alla Planer du skapar blir Office 365 Grupper som du sedan kan se och följa i Outlook både på webben och i din klient applikation.
SharePoint Online används för att spara dina projekt dokument och därmed ges möjlighet att synka dom i offline läge också.Tanken är att Planner skall lanseras i samtliga E planer, Office 365 Business Essentials och Office 365 Premium under året.
Vi på nongsao it har jobbat en hel del redan i Planner och hjälper er gärna vidare med verktyget.
Ta kontakt med Ola Persson för mer information om Office 365 och Planner.